Trasy rowerowe do 16 km od Brzeszcz. Podpowiedzi jednodniowych wypraw. Gdzie w weekend 18 - 19 września?

Newsroom 360
Namów rodzinę czy przyjaciół i wybierzcie się na wyprawę rowerową w promieniu 16 km od Brzeszcz gettyimages.com/Yelizaveta Tomashevska
Rozglądasz się za pomysłem na wycieczkę rowerową z Brzeszcz? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Na weekend 18 - 19 września przygotowaliśmy 5 ciekawych propozycji tras. Są zróżnicowane pod względem trudności czy dystansu, dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 5 tras na wyprawę rowerową w odległości do 16 km od Brzeszcz. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Sprawdź, jakie trasy rowerowe w pobliżu Brzeszcz proponujemy na weekend 18 - 19 września.

Wycieczki rowerowe w okolicy Brzeszcz

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 5 tras rowerowych oddalonych maksymalnie o 16 km od Brzeszcz, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz w drogę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 18 września w Brzeszczach ma być 16°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi 80%. W niedzielę 19 września w Brzeszczach ma być 16°C. Prawdopodobieństwo pojawienia się deszczu wynosi 70%.

🚲 Trasa rowerowa: Polak i Czech dwa bratanki.

• Stopień trudności: 3

Trasę rowerową mieszkańcom Brzeszcz poleca Lemur36

Dzisiaj pojechaliśmy odwiedzić naszych południowych sąsiadów Czechów.
Celem naszej podróży było miasto Karwina, gdzie można zobaczyć wiele atrakcyjnych miejsc. Należą do nich m.in.: Frysztat - pałac w stylu empirowym z końca XVIII wieku; rynek Masaryka z ratuszem z renesansową wieżą; kościół Podwyższenia Krzyża; most łukowy (zabytek techniki) na rzece Olzie.
Ciekawym miejscem jest też Karwińskie Morze - dzikie łowisko powstałe na terenach przykopalnianych. Próbowaliśmy objechać je w koło, jednakże ze względu na brak kładki na rzece, okazało się to niemożliwe.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze w Gościńcu Zamkowym, w Kończycach Małych.
Śląsk Cieszyński to przepiękne, urokliwe tereny warte częstszego odwiedzania. Polecam!

🚲 Trasa rowerowa: Szlakiem bielskich murali.

• Stopień trudności: 1

Rowerzystom z Brzeszcz trasę poleca Lemur36

Murale, to rodzaj dzieła dekoracyjnego malarstwa ściennego. Coraz częściej możemy zobaczyć je na ścianach budynków w dużych miastach. Bielskie murale usytuowane są na prywatnych kamienicach, wieżowcu, budynkach użyteczności publicznej oraz na murach, czy ścianie oporowej przy ul. Partyzantów. Powstał przewodnik, który umożliwia zapoznanie się z pracami, ich autorami i lokalizacją. Przewodnik „Bielsko-Biała. Murale” jest bezpłatny. Można otrzymać go w Galerii Bielskiej BWA i w Punkcie Informacji Turystycznej w Bielsku-Białej. Ja zaś postanowiłem przejechać szlak rowerem i uważam, że jest to ciekawa propozycja trasy na niedzielną wycieczkę. Polecam!

🚲 Trasa rowerowa: Zapora w Tresnej

• Stopień trudności: 3

Trasę dla rowerzystów z Brzeszcz poleca Lemur36

Celem wyprawy jest zapora w Tresnej. Trasa, ze względu na znaczne przewyższenie, nie jest łatwa. Jednakże przepiękne widoki, rekompensują nam trudy wycieczki. Rozpoczynamy w Cz.-Dz., dalej musimy pokonać niezbyt przyjazny odcinek dla rowerzystów, biegnący ulicami B.-B. Po minięciu Złotych Łanów, skręcamy na Straconkę. Stąd powoli zaczyna się podjazd na szczyt Przegibka, gdzie możemy na chwilę odsapnąć. Zjeżdżając w dół, szczególnie w początkowej fazie, ze względu na dość zniszczoną nawierzchnię, należy zachować ostrożność i rozsądek. Zjazd kończy się w Międzybrodziu Bialskim. Skręcamy w prawo i poruszamy się wzdłuż Jez. Międzybrockiego aż do Tresnej. Zapora wodna została wybudowana w latach 1960-1966. Rok później wybudowano Elektrownię Wodną Tresna. Na Jez. Żywieckim znajdują się liczne przystanie żeglarskie. W drodze powrotnej jedziemy wzdłuż Jez. Żywieckiego, kierując się na Łodygowice, Wilkowice, B.-B. i Cz.-Dz.

🚲 Trasa rowerowa: Po dziurach i bezdrożach.

• Stopień trudności: 1

Lemur36 poleca trasę mieszkańcom Brzeszcz

Dzisiejsza trasa prowadzi do Wisły Wielkiej. W większości przebiega polnymi drogami pomiędzy stawami Maciek i Zabrzeszczak oraz wzdłuż jez. Goczałkowickiego. Są też odcinki asfaltowe ale zdarzają się i bezdroża. Najtrudniejszy odcinek znajduje się wzdłuż stacji elektroenergetycznej "Goczałkowice", gdzie musimy przedzierać się pomiędzy kukurydzą a gałęziami drzew.

🚲 Trasa rowerowa: Z Pawłowic do Pszczyny niebieskim szlakiem rowerowym..

• Stopień trudności: 2

Trasę dla rowerzystów z Brzeszcz poleca Lemur36

Dzisiaj postanowiłem przejechać z Pawłowic do Pszczyny, niebieskim szlakiem rowerowym tzw. Plessówką. Do Pawłowic dostałem się trasą rowerową EuroVelo (R4), którą jedzie się bardzo łatwo i przyjemnie. Z Pawłowic ruszyłem Plessówką i po przejechaniu 45 km, znalazłem się w Pszczynie. Stan nawierzchni jest w miarę dobry, jedynie w Suszcu po wjeździe do lasu napotkamy krótki 500m odcinek jazdy po bezdrożu. Z połączenia dwóch tras wyszła całkiem fajna pętelka. Polecam!